Home / Motošport 4

Gerhard Berger

Šef

 

Ko je Gerhard postal šef prvenstva DTM, je šlo prvenstvu navzven dobro, vendar pa so se na obzorju že zbirali temni oblaki. Moštva niso bila zadovoljna s stroški, ki so bili zanje preveliki, TV gledalcev, je tako kot pri večini avtomobilskih športov, je počasi zmanjkovalo, dirke niso bile več tako dobro obiskane kot pred leti. Moštva so celo zmanjšala število avtomobilov, iz 8 na 6. Število dirkaških vikendov so zmanjšali iz 10 na 9.

Pravzaprav nič posebnega … Natanko to, kar se dogaja tudi v Formuli 1. In poleg teh značilnosti, imata DTM in F1 še kar nekaj skupnih značilnosti. Ena od njih so dirkališča, kar nekaj je skupnih (Hockenheimring, Budimpešta, Spielberg), kar nekaj dirkačev je nastopilo v obeh prvenstvih, imajo tudi skupnega Mercedesa …

Vendar pa je na koncu sezone 2017 moštvo Mercedesa napovedalo svoje slovo. Potem, ko je Berger ravno dobro prevzel krmilo prvenstva in je že uvedel nekaj novosti. To je bil hud udarec prvenstvu, saj Mercedes v prvenstvu DTM pomeni najmanj toliko kot Ferrari v prvenstvu Formule 1. Ampak Avstrijec se – vsaj navzven – ni veliko sekiral. Delal je naprej, iskal nova moštva, računal kalkuliral … Več o sezoni 2018 in načrtih DTM-a pa sem se z njim pogovarjal na zadnji dirki na Hockenheimringu.

Primož: »Kako si zadovoljen z letošnjo sezono?«

Gerhard: »Sezono lahko ocenim kot uspešno; ni bila zelo uspešna, bila pa je dobra. Gledalci se počasi vračajo tako pred zaslone, kot na dirke. Nekatera od prizorišč so bila res dobro obiskana. Imamo vse več sledilcev na družabnih omrežjih. Vendar pa delo še zdaleč ni končano!«

P: »Ne moreva mimo odhoda Mercedesa. Kako hud udarec za DTM je to?«

G: »Vsekakor je udarec, če bi rekel, da ni, bi si zatiskal oči! Ampak prvenstvo DTM je večje kot Mercedes, ali katerokoli drugo moštvo. DTM bo vsekakor preživel teh nekaj let, ko v njem ne bo Mercedesa. Prvenstvu se je pridružil Aston Martin. Tako je naš največji strah, da na dirkah ne bo dovolj avtomobilov, zdaj povsem odveč. Prvenstvo bo tudi v letu 2019 zelo zanimivo, to lahko zagotovim!«

P: »Ko si rekel, da »teh nekaj let, ko ne bo Mercedesa …«, si s tem mislil, da se bodo kmalu vrnili?«

G: »Seveda nimam nikakršnih zagotovil. Vendar pa sem prepričan, da se bodo. Tudi BMW se je vrnil. Preprosto nemški proizvajalci nekako morajo sodelovati v tem prvenstvu in prepričan sem, da se bodo tudi srebrni vrnili. Vprašanje po mojem je samo čez koliko časa.«

P: »Letos je bilo kar nekaj novosti. Gostujoči dirkači, pa fenomenalna nočna dirka v Misanu. Boste te novosti pri ITR-u (podjetje, ki skrbi za izvedbo in promocijo prvenstva) obdržali?«

G: »Kar se tiče gostujočih dirkačev je bilo v začetku kar nekaj pomislekov, tudi z moje strani. Vendar se je to izkazalo kot odlična novost. Res pa je, da so vsa tri moštva res pripeljala prave zvezdnike motošporta. Audi za poslovilno dirko Mattiasa Ekströma, enega največjih zvezdnikov DTM-a vseh časov. BMW Alexa Zanardija. To je bila neverjetna zgodba, resnično zadetek v čarno, tako za BMW, kot za promocijo prvenstva v Italiji. Svoje pa je prav gotovo dodal tudi Sebastien Ogier svetovna velezvezda rallyja. Vsi trije so tudi po športni plati naredili največ kar so lahko. Sploh neverjetni Zanardi s petim mestom. Tako, da smo s to novostjo pri ITR-u s tem zelo zadovoljni in bomo nadaljevali. Vendar samo v obsegu, ki je bil letos. Ne smemo namreč tega profesionalnega prvenstva spremeniti v show. Na Svetu pa tudi ni veliko takih dirkačev, kot so omenjeni trije, da bi lahko na vsaki dirki imeli enega podobnega odličnega dirkača iz drugih motošportnih serij.

Kar pa se tiče nočne dirke v Misanu. S tabo se povsem strinjam! Res sta bili obe dirki nori. Tudi celotno vzdušje je bilo fenomenalno. Res je bil to zadetek v črno, s precejšnjo napako. Število TV gledalcev je bilo majhno. V večernem terminu se je potrebno spopasti z množico drugih športov, oddaj, serij … Zato je bila gledanost slaba. Od tega pa je seveda odvisno, kako uspešna je bila dirka. Vsekakor dirka v Misanu ostaja, vendar to ne bo več nočna dirka.«

P: »Tudi sam koncert Gianne Nannini je naredil svoje. Si se kaj razveselili obiska njenega brata in tvojega nekdanjega konkurenta Alessandra Nanninija na dirki?«

G: »Seveda sem se razveselil obiska Alessandra. Kar nekaj izvrstnih dvobojev sva imela v Formuli 1. Vendar kaj veliko časa za obujanje spominov ni bilo. Gianna pa je pripravila res enkraten koncert. Res je prava zvezda in dodobra je poživila dogajanje na dirkališču.«

P: »Ko sva že pri Alessandru … Nekoč je v ITC, oziroma DTM tekmoval za Alfo Romeo. Ste se ob zadnjih oživitvah Alfe z njimi kaj pogovarjali o njeni vrnitvi v DTM? Takrat so bili za prvenstvo zlati časi.«

G: »Seveda sem se pogovarjal, tako kot tudi z drugimi proizvajalci. Vendar za zdaj DTM Alfo Romeo ne zanima. Imajo dovolj drugih izzivov. Seveda pa ni nikjer rečeno, da se s časom, sploh, če bo šla tudi prodaja tako dobro, kot jim gre zdaj, da se v prvenstvo ne bodo vrnili. Konec koncev je šport zapisan v genih te znamke. In seveda bodo več kot dobrodošli!«

P: »Veliko se dogovarjate in pogovarjate z japonskim GT prvenstvom o skupnih dirkah. Je to sploh izvedljivo in kaj lahko pričakujemo?«

G: »Res se veliko pogovarjamo. Oboji smo za sodelovanje zelo zainteresirani, tu ni nikakršnega dvoma. Imamo pa kar veliko tehničnih izzivov kar se tiče pravil. V letu 2019 bomo pripravili dve skupni dirki; eno na Japonskem in eno v Evropi. Morda se bo s časom izkazalo, da bi lahko imeli tudi več skupnih dirk. Nobenega dvoma ni, a sta to najpriljubljenejši GT seriji in sodelovanje lahko prinese veliko obema. Vendar pa bosta to za zdaj samo ekshibicijski dirki.«

P: »Za 2019 je veliko tehničnih sprememb na avtomobilih. Največja sprememba pa je motor. Iz atmosferskega V8 se selite na turbo V6. Kar velika sprememba; je to tudi posledica dogajanj v avtomobilski industriji, ko smo z vsakim dnem priča manjšim a hkrati zmogljivejšim motorjem?«

G: »Vsekakor je posledica tudi to, da gre avtomobilska industrija v smeri zmanjšanja motorjev. In povsem pravilno predvidevaš, da bodo motorji enako, ali pa še nekoliko zmogljivejši, kot so bili do sedaj. Tako, da tu serija ne bo prav nič izgubila, mislim, da bomo prej pridobili. Morda bo nekaj negodovanja zaradi samega zvoka. Prav na zvok dirkalnih avtomobilov smo bili vsi pri DTM-u izredno ponosni. Zvok prihodnje leto ne bo tak, kot smo ga bili vajeni do zdaj. Zaradi spremembe motorja se bodo nekoliko spremenile tudi druge stvari, kot je aerodinamika, vzmetenje … Vendar bodo dirke še vedno tako zanimive, kot so bile, to sem 100-odstotno prepričan.«

P: »Hvala za pogovor in veliko sreče!«

G: »Hvala tebi, ker spremljaš DTM in na svidenje v 2019!«

 

Besedilo: Primož Lemež

Foto: Anže Lemež

 cof
 cof
 cof