Sezona se je začela turbulentno; z napovedjo odhoda Mercedesa iz tega tekmovanja v letu 2019. Torej ne čisto takoj, vseeno pa precej hitro. Ob težavah, ki jih ima DTM je to kar precej hud udarec. Kar nekaj časa se namreč pokrovitelji in ekipe sprašujejo ali ima DTM sploh še smisel. Na nekaterih dirkah je sicer še vedno veliko gledalcev, vendar pa s povprečnim obiskom na dirkah organizatorji nikakor ne morejo biti zadovoljni.

Čeprav ne vidim nobenega razloga, zakaj dirke v Nemčiji ne bi več zanimale gledalcev; Mercedes je v Formuli 1 na najvišji stopnički, leta 2016 je bil celo Nemec – Nico Rosberg – svetovni prvak v F1. Tudi Sebastienu Vettlu gre dobro v F1, tudi če se je Rosberg nepričakovano poslovil imajo Nemci še vedno svojega predstavnika visoko! Dirke DTM-a so zanimive, atraktivne … Torej kje za hudiče se skrivajo vzroki za (pre)majhno zanimanje za to tekmovanje?

1. Hockenheimring

Sezona se tradicionalno začne in konča na Hockenhiemringu, ki je v zadnjih desetletjih prvo nemško dirkališče, potem, ko so dirke na dolgem Nürburgringu, po hudi nesreči Nikija Laude prepovedali. Moderno, zanimivo dirkališče je torej prvi dom DTMa. To pot pa je bil hkrati to tudi dom prvenstva v rallycrossu WRX, ki sta si delila sloviti stadionski del. In večina, velika večina vseh gledalcev, si je dirko ogledala ravno na tem delu, tako da je človek dobil občutek, da so gledalci itak prišli gledat samo WRX prvenstvo. To seveda ni povsem res, ampak na tej tribuni si res lahko videl prav vse dirke. Je pa bil res žalosten pogled na prazno glavno tribuno ob štartno-ciljni liniji. No vsaj v soboto je bila skoraj povsem zapuščena, v nedeljo pa je bilo vseeno nekoliko bolje.

Vreme v Honckenheimu je lahko zelo spremenljivo; od skoraj peklenske poletne vročine v začetku maja, do hladne, vlažne jeseni, ko imaš občutek, da bo začelo vsak čas snežiti. Sobota je bila relativno lepa, na trenutke celo vroča. V zraku je bilo seveda čutiti vročico. Vse ekipe in vsi fantje se med seboj dobro poznajo, kakšnih velikih presenečenj niti ne more biti, vseeno pa vsi nestrpno pričakujejo rezultate prvih kvalifikacij.

 Maxime Martin BEL, BMW M4
Augusto Farfus, BMW M4

In zmagovalec je: Avstrijec Lucas Auer (https://www.dtm.com/en/results-2017#tab2017-05-07-7). Mercedes. BTW roza avtomobil, za katerega je kolegica rekla, da bi bil idealna škatla za prodajo vibratorjev. No, Lucas je na dirkališču, kjer je obilo prostora za prehitevanje, uspel obraniti prvo mesto tudi na dirki (https://www.dtm.com/en/results-2017#tab2017-05-07-5), karte med ekipami pa so bile kar lepo premešane. Nobena ekipa ni izstopala, nobena pa ni bila niti izrazito slaba. Vsi (razen Lucasa seveda) pa so bili lahko tudi vsaj malo nezadovoljni!

Nedelja je postregla s precej slabim, hladnim, rahlo deževnim vremenom. Dež je bil ves čas nekako v zraku, tega pa dirkači in ekipe nimajo prav radi. Na drugih kvalifikacijah v nedeljo je bil najhitrejši nekdanji voznik F1 Timo Glock (BMW), za njim pa ste razvrstila audijevca Rast in Green (https://www.dtm.com/en/results-2017#tab2017-05-07-3). Na dirki pa se je izkazala predvsem Greenova izkušenost. Zmagal je pred Paffetom in Wittmannom. Izkušeni Glock je po množici težav in taktičnih napak končal šele na osmem mestu (https://www.dtm.com/en/results-2017#tab2017-05-07-1). Sezona se je torej začela, in tako kot vedno smo imeli tako zadovoljne, kot nezadovoljne obraze.

2. Lausitzring

Lausitz je eno od prizorišč DTMa, ki mi je daleč najmanj všeč. Niso se še prav znebili »vonja« po Vzhodni Nemčiji, poleg tega pa je tudi samo dirkališče bolj ali manj dolgočasno z nemogočim prvim ovinkom.

Rezultati kvalifikacij za 3.dirko: (https://www.dtm.com/en/results-2017#tab2017-05-21-7)

Rezultati tretje dirke: (https://www.dtm.com/en/results-2017#tab2017-05-21-5)

Avstrijec Auer je torej nakazal, da bi lahko postal v sezoni 2017 zelo vroč. Očitno mu je mercedes deloval odlično, pa tudi sam je deloval izredno samozavestno.

Rezultati kvalifikacij za 4. dirko: (https://www.dtm.com/en/results-2017#tab2017-05-21-3)

Rezultati četrte dirke (https://www.dtm.com/en/results-2017#tab2017-05-21-3).

Jamie Green je pokazal, da se mlademu Avstrijcu ne bo dal. Na štirih dirkah sta vsak zmagala po dvakrat. Zelo pa bodo v oči neverjetno slab rezultat BMWja. Šele na osmem mestu najdemo Maxima Martina. Vsi ostali pa so bili uvrščeni še bistveno slabše. Ta steza (poleg tega, da je na maram niti jaz) BMWju ni nikakor ustrezala.

Robert Wickens, Mercedes-AMG C 63
Lucas Auer, Mercedes-AMG C 63
Mike Rockenfeller, Audi RS5

 

 

 

 

 

 

 

 

Edoardo Mortara, Mercedes-AMG C 63
Timo Glock, BMW M4
Maxime Martin, BMW M4

 

 

 

 

 

 

 

3. Budimpešta

Eno od legendarnih nenemških dirkališč, kjer se je pred desetletji tja za železno zaveso prvič preselila Formula 1. Dirkališče, čeprav ga od začetka niso nič spreminjali, je izredno razgibano in tudi zanimivo. Ampak očitno na kožo pisano Audiju. Na kvalifikacijah za prvo dirko je bilo v ospredju kar pet audijev (https://www.dtm.com/en/results-2017#tab2017-06-18-7). Vendar pa se jim potem na dirki še zdaleč ni izšlo tako dobro. Saj ne, da so bili slabi, samo prva tri mesta so šla k Mercedesu in BMWju (https://www.dtm.com/en/results-2017#tab2017-06-18-5). Zmagal je Paul Di Resta, ki se je po precej ponesrečenem izletu v F1 vrnil na steze prvenstva DTM.

Nedeljska dirka je na budimpeštansko dirkališče sicer pripeljala nekaj več gledalcev, vendar to ni niti približno toliko kot v časih Michaela Schumacherja v času ferrarijeve ere. Takrat so Nemci izvedli množično ofenzivo na Hungaroring in ga za vikend dobesedno okupirali.

V nedeljo pa je prvič nase resno opozoril audijevec Rene Rast. Bil je najhitrejši na kvalifikacijah (https://www.dtm.com/en/results-2017#tab2017-06-18-3) in prvi položaj s kvalifikacij je precej zlahka obranil tudi na dirki. Na drugo mesto pa se je uvrstil simpatični veteran Mattias Ekström (https://www.dtm.com/en/results-2017#tab2017-06-18-1).

4. Norisring

Vrnitev v Nemčijo je bila veličastna. Najboljše DTM dirkališče na parkirnem prostoru pod Hitlerjevo tribuno. Veličastno prizorišče, izredno kratka in preprosta steza, ampak spektakel, ki ga na dirkah v Evropi redko vidiš. Tudi gledalcev je tu izredno veliko; malo tudi zato, ker tribun še zdaleč ni toliko kot recimo na Hockenhiemringu, malo pa zato, ker gre za domačo dirko Audija in Schaefflerja. Vendar pa je legendarni schaefflerjevec Mike Rockenffeler osvojil le 12.mesto. Ampak ne boste verjeli; za zmagovalcem kvalifikacij je zaostal samo za 0,024 sekunde! Si lahko predstavljate kako izenačena je ta dirka? (https://www.dtm.com/en/results-2017#tab2017-07-02-7).

 

 

 

 

 

 

Dirka je minila v peklenskem vzdušju, ob množici manjših incidentov. Končno pa je svojo moč pokazal tudi BMW. Zmagal je Bruno Spengler, ki je tako spomnil na svoje najboljše čase, ko je bil tudi kandidat za voznika F1. Za njim pa je na audijevem dvorišču na drugo stopničko stopil Maxim Martin, ki je tako potrdil svojo dobro formo (https://www.dtm.com/en/results-2017#tab2017-07-02-5).

Nedelja je bila še lepša kot sobota v vseh pogledih! Na kvalifikacijah je bil spet najhitrejši BMW in sicer Tom Blomquist, Kanadčan Robert Wickens z mercedesom pa je bil drugi. Nič kaj spodbuden začetek nedelje za Audi (https://www.dtm.com/en/results-2017#tab2017-07-02-3).

Tudi sama dirka Audiju ni prinesla veliko več uspeha; veteran Mattias Ekström je bil šele četrti. Zmaga pa je z Maximom Martinom spet odšla k BMWju in v Belgijo od koder je Maxim doma (https://www.dtm.com/en/results-2017#tab2017-07-02-1).

5. Moskva

Tudi Moskva ni bogve kako priljubljena lokacija. DTM je šel v Moskvo preprosto zato, ker naj bi bilo to zanimivo za vse tri velike nemške prestižne znamke zaradi prodaje svojih najdražjih izdelkov. Vendar sama dirka v Moskvi, poleg mejnih, viznih in ostalih logističnih težav, ni prinesla nikakršnih presežkov. Najhitrejši na prvem treningu je bil Marcus Wittmann takrat še aktualni prvak DTMa (https://www.dtm.com/en/results-2017#tab2017-07-23-7).

Vendar pa Marcus na dirki ni mogel obraniti 1. mesta iz kvalifikacij. Na koncu je osvojil 3. mesto, kar je bil za BMW kar dober rezultat, spet pa je zmagal Rene Rast, ki se je vztrajno približeval najboljšim (https://www.dtm.com/en/results-2017#tab2017-07-23-5).

Tudi nedeljska dirka v Moskvi ni prinesla kakšnih večjih presežkov kar se tiče gledalcev. Na kvalifikacijah je bil najhitrejši Bruno Spengler, ki očitno še ni pozabil voziti, vendar tudi on ni mogel obraniti prvega mesta in preselil se je na najnižjo stopničko (https://www.dtm.com/en/results-2017#tab2017-07-23-1), presenetljivo pa je zmagal Maro Engel, ki do takrat ni pokazal kakšnih večjih vratolomnosti.

6. Zantvoort

Mani eno od najbolj ljubih (poleg Norisringa) prizorišč DTMa. Dirkališče ki je le nekaj kilometrov stran od Amsterdama na peščeni obali atlantskega oceana, je bil nekoč tudi prizorišče dirk F1, in to v časih, ko se je po pistah F1 podil še Maxov oče Jos Verstappen. Gre za skoraj romantično prizorišče. Prvič zato, ker je steza zelo razgibana, zahtevna in zanimiva. Drugič pa zato, ker je dirkanje zaradi vetra in nanosov drobne mivke na asfalt, izredno zahtevno. Tudi gledalcev se na tem prizorišču nabere kar veliko, pa čeprav v karavani DTMa ni nobenega Nizozemca. Je pa verjetno svoje pri popularizaciji dirkanja na Nizozemskem naredil mlajši Verstappen.

Zandvoort (Foto – Hoch Zwei)

Končno prizorišče na katerem je zasijal BMW! Na kvalifikacijah za 1. dirko kar štirje »Bavarci« na prvih štirih mestih. Najhitrejši pa je bil Timo Glock (https://www.dtm.com/en/results-2017#tab2017-08-20-7). BMWju pa se je potem tudi dirka izšla po načrtih, saj so okupirali celoten podij za zmagovalce.

Nedelja med moštvi ni prinesla kakšnih večjih sprememb. Na nedeljskih kvalifikacijah so spet kraljevali BMWji, to pot Brazilec, ki zdaj domuje v Monaku, Avgusto Farfus, za njim pa sta se razvrstila Marcus Wittmann in Maxim Martin (https://www.dtm.com/en/results-2017#tab2017-08-20-3).

Vendar pa dirka še zdaleč ni potekala po njihovih notah; najbolje uvrščen BeeMWejevec je bil »šele« na 6. mestu Maxim Martin. Audijevci pa so si vzeli nedeljo zase! Zmagal pa je veteran Mike Rockenfeler (https://www.dtm.com/en/results-2017#tab2017-08-20-1).

7.  Nürburgring

Odkar ne uporabljajo več daljše – več kot 20 kilometrov dolge steze – je to dirkališče veliko manj priljubljeno. Včasih imaš občutek, da je ob starem dirkališču, kjer se poskušajo amaterski vozniki, celo več gledalcev kot na samem prizorišču DTMja. Tudi tu vreme, večkrat kot ne, kroji usodo. 

Po odličnem začetku sezone in precej medlem nadaljevanju se ja na prvem mestu sobotnih kvalifikacij spet znašel Avstrijec Auer. Drugi je bil Wittmann, tretji pa Wickens. Najboljši z audijem pa je bil šele na sedmem mestu Rene Rast (https://www.dtm.com/en/results-2017#tab2017-09-10-8), kar pa je močno oteževalo pohod tega dirkača na vrh.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

No, na dirki je bilo potem malo bolje, saj se je Rene prebil na peto mesto, zmagal pa je Wittmann, za njim pa so zvrstili kar štirje Mercedesi. 

Tudi v nedeljo je šlo mercedesom kar dobro, na vrh kvalifikacij pa se je spet prebil Wittmann z BMWjem, ki je tako kazal formo iz sezon, ko je postal kar dvakrat tudi prvak DTMja. No, na dirki potem ni mogel ustaviti slovitega juriša dveh mercedesovih voznikov Wickensa in Di Reste (https://www.dtm.com/en/results-2017#tab2017-09-10-2). Položaj na lastvici pa je bil po nekaj slabšem audijevem koncu tedna izredno izenačen, do konca pa samo še dva vikenda, oziroma štiri dirke. 

8. Spielberg

Prav v avstrijskem Spielbergu se DTM najbolj približa Sloveniji, žal pa kaj veliko Slovencev tega zanimivega prvenstva ne vidi v živo. Pa tudi Avstrijcev ne prav veliko. Če ne bi bil Red Bull že od začetka eden izmed glavnih pokroviteljev, je veliko vprašanje, če bi serija sploh obiskala sosedstvo. 

Audi je že na kvalifikacijah vrnil udarec. Zasedli so prva tri mesta. Prvo mesto je zasedel Green, za njim pa sta se razvrstila Nico Müller in Ekström (https://www.dtm.com/en/results-2017#tab2017-09-24-7). Po odličnem Nürburgringu je šlo mercedesu to pot malo slabše.

Dirka je bila zanimiva, saj je zaradi specifičnosti steze izredno zahtevna za gume. Ciljna ravnina je precej dolga, po 90-stopinjskem ovinku pa še daljša. Gume se na tem delu precej shladijo, potem pa pride oster ovinek – tam je tudi na F1 kar veliko zapletov. Tudi na DTMu je prav na tem ovinku največ težav in zapletov. Na dirki ni šlo audiju nič slabše kot na kvalifikacijah, le da je zmagal veteran Ekström (https://www.dtm.com/en/results-2017#tab2017-09-24-5). 

Jamie Green, Audi RS5,Mattias Ekström, Audi RS5, Nico Müller, Audi RS5

Nedeljska dirka je potem vseeno postregla z nekaj več gledalci. Audi pa je obdržal dobro formo iz sobote. Green je bil najhitrejši rast pa je zasedel drugo mesto in kazalo je, da se slednji vrača v boj za naslov prvaka (https://www.dtm.com/en/results-2017#tab2017-09-24-3). Dirka je bila polna taktičnih zamisli in moštvenih ukazov, ter posledično tudi nekaj čudnih odločitev glede menjave gum. Jasno je bilo, da bo zmagal Rast, kar se je potem tudi zgodilo, celoten podij pa so okupirali audijevci (https://www.dtm.com/en/results-2017#tab2017-09-24-1), mercedesovci pa kar daleč zadaj; 9. je bil Paul Di Resta.

Finale, 9. Hockenheimring

Zaradi majhnih razlik v točkovanju za naslov vseh prvakov, je bilo pričakovati zanimivi in živčni dirki. In res vikend nikakor ni razočaral! Najbolje je na kvalifikacijah začel BMW. Najhitrejši je bil Glock pred Martinom, nato pa dva audijevca Green in Rast (https://www.dtm.com/en/results-2017#tab2017-10-15-7). Šlo je kar za tri naslove; med posamezniki, med ekipami in znamkami. V igri je bilo torej veliko, vendar kot da gledalci tega niso vedeli. Soliden obisk, ampak daleč od rekordov, ki smo jih poznali pred leti!

Kot se za finale na katerem se odloča o toliko stvareh, je bila dirka precej nervozna. Rene Rast je sicer padel na šesto mesto, vendar je Audi vseeno zasedel prvi dve mesti (https://www.dtm.com/en/results-2017#tab2017-10-15-5) in se tako že precej približal končnemu cilju, vendar pa zadeva še zdaleč ni bila zaključena. Pred tekmovalci je bila še nedelja!

Maxime Martin, BMW M4

Na kvalifikacijah je bil nekoliko presenetljivo najhitrejši Blomqvist, ki pa za končno razvrstitev ni bil nevaren, tako da si je Rast z drugo štartno pozicijo (https://www.dtm.com/en/results-2017#tab2017-10-15-3) pripravil lepo izhodišče!

Na dirki je Rast ostal drugi, kar mu je zadostovalo kar za tri naslove, zmagal pa je Wittmannn (https://www.dtm.com/en/results-2017#tab2017-10-15-1). 

Tako se je končala še ena sezona legendarnega prvenstva DTM s popolnim zmagoslavjem Audija!

Vrstni red:

Posamezniki: https://www.dtm.com/en/2017-standings

Ekipe: https://www.dtm.com/en/2017-standings#teamwertung

In še nekaj natančne nemške statistike: https://www.dtm.com/en/saisonstatistik-2017 

(FOTO: DTM)