Legendarni dirkač Mattias Ekstrom se bo verjetno po koncu sezone 2017 upokojil. Kar dolga kariera je za njim; letošnja bo že sedemnajsta. Pa očitno dirkanja še nima zadosti – poleg DTM prvenstva bo letos vozil še Svetovno prvenstvo v Rallycrossu. Tako ga že na prvi dirkaški konec tedna čaka kar dvojni program. 

Mattias je resnično vsestranski dirkač. To ni dokazal samo z dvema zmagama v prvenstvu DTM, ampak je tudi dvakratni zmagovalec Dirke prvakov; enkrat je zmagal med ekipami skupaj z še eno legendo motoršporta Tomom Kristensenom, naslednje leto pa je zmagal med posamezniki potem ko je ugnal legendo rallyja Sebastiena Loeba. Vozil pa je tudi Rally za svetovno prvenstvo, njegov najboljši rezultat pa je 10 mesto, ki ga je s škodo osvojil na Švedskem WRC-ju. 

Prav v rallycrossu pa z dvema zmagama trenutno vodi v prvenstvu, kjer kar mrgoli prvakov. Pravzaprav v tem športu vozi največ svetovnih prvakov in zmagovalcev raznih dirkaških serij. Tako za ekipo Hansen vozi devetkratni svetovni prvak v rallyju Sebastien Loeb, za moštvo Volkswagna Petter Solberg, prav tako svetovni prvak v Rallyju, pa amariška youtube drift legenda in svetovni zabavljač Ken Blok. Ne samo atraktivno dirkanje, tudi zabave je na tem tekmovanju več kot dovolj. Zdi se, da so vsi fantje na stezi sicer zagreti in kar dobro »poka« vendar pa so izven dirke veliki prijatelji. Za kratko sem se z njim lahko pogovoril v petek zvečer, preden se je uradni program začel. Me pa Mattias prav vedno navduši s svojo sproščenostjo in zabavnostjo; kot da ne bi bil Skandinavec! Vedno dobre volje, ali pa daje vsaj tak vtis, vedno pripravljen tudi na pogovor.

»Boš imel pa kar naporen vikend,« sem ga izval. »Nič hudega mi ne bo. Mala malica,« je v svojem optimističnem slogu začel Mattias. »Pravzaprav imam pred ostalimi še veliko prednost. Medtem, ko bom jaz vozil, bodo morali ostali DTM vozniki čakati in ko bom vozil DTM bodo morali WRX čakati. Drugače pa sem fizično dobro pripravljen, tako da ne pričakujem, da bi to lahko vplivalo na rezultat. In seveda grem v obeh kategorijah na zmago; odlično se počutim!« 

»Saj ne gre samo za fizično in psihično pripravo, precej natrpano bo, se boš uspel sploh tako hitro presesti?« Še ena tipična njegova … »Pojma nimam, še nisem detaljno pogledal urnika. Ampak, ker je steza za WRX delno speljana po progi za DTM, tako da obe dirke ne morata potekati istočasno. Drugače pa imam dve odlični ekipi in prepričan sem, da bom uspel!« 

»Nekateri DTM dirkači so se malo pritožili da WRX-arji na DTM dirkališču naredite kar nekaj svinjarije in da predvsem v štadionu zaradi tega precej drsi.«

»Ha, ha, svinjarijo delamo zanalašč, da vidimo če se zanjo DTM fantje sploh še pošrek vozit! Zame pa je to še ena prednost; tako ali pa tako na WRX-u progo polovico časa gledam skozi stransko steklo in meni to odgovarja. Če pa nekoliko bolje pomislim in sem povsem resen; ja, proga je resnično nekoliko bolj umazana in prvih nekaj krogov res bolj drsi. Vendar pa je za vse enako. Kaj pa če bi padel dež? Ja pa WRX tudi za DTM velika popestritev.«

In prav je imel, ves vikend je bilo največ gledalcev prav v stadionskem delu Hockenheimringa, kjer so gledalci najbolje videli obe dirki. 

»Voziš obe celotni sezoni. Imaš pa pri tem kar nekaj sreče, saj se pokriva samo ena dirka in sicer tista na Švedskem. Si se že odločil; boš vozil WRX na domačih tleh ali DTM? Odločitev ni prav lahka …«

»Narobe; odločitev je sila preprosta. Naredil bom tisto, kar mi bodo rekli pri Audiju. Oni so moji delodajalci v obeh serijah. Seveda bi rad nastopil doma, vendar pa bo to odvisno od rezultatov v obeh serijah. Če bom denimo v eni seriji povsem zadaj v drugi pa bom imel možnost za zmago, potem bom seveda nastopil tam, kjer lahko zmagam. No, vsaj tako mislim, da se bomo zmenili z Audijem. Mi bo pa za dirko na kateri ne bom nastopil seveda zelo žal. Ampak tako je pač življenje! Ne moreš imeti vedno vsega, čeprav imam jaz prekleto srečo! Imam skoraj vse, kar si želim in delam natanko tisto čemer sem sanjal kot otrok!«

Je pa WRX verjetno serija, ki od vseh najbolj pridobiva na popularnosti, vedno je veliko gledalcev, televizijski prenosi so dobro gledani. »In kako bi primerjal obe seriji?«

»Ti povem, če ne boš napisal!« Seveda čisto v njegovem slogu … Ampak potem je vseeno povedal, čeprav sem ga videl, da je vseeno malo pazil na izbiro besed.

»DTM je imel že boljše čase, seveda pa tudi slabše. To je predzadnja sezona za moštvo Mercedesa, kar je seveda slabo za DTM. Kot sem slišal, naj bi namesto Mercedesa prišla neka nova ekipa, govori se o Japoncih, vendar še ni nič uradno. Gledalcev lani ni bilo prav veliko, upam, da bo letos s tem bolje. Sam osebno mislim, da je v DTM-u preveč moštvene taktike in zato včasih premalo pravega dirkanja. Ampak tako kot je to v življenju; enkrat si zgoraj drugič spodaj. Mislim, da bodo kmalu tudi za DTM prišli bolji časi, kajti to prvenstvo si to tudi zasluži. 

Povsem drugače pa je z WRX-om. To je prvenstvo, ki je v vzponu. Našli so idealno kombinacijo v kateri lahko uživamo vsi; tekmovalci, gledalci na prizorišču in gledalci pred TV ekrani. Klasični rally je s televizijo le težko dobro pokriti, in gledati samo enega voznika je včasih malo dolgčas. Krožne dirke – tudi formula 1, da ne bo pomote – so lahko včasih dolgočasne, saj je premalo dogajanja, premalo borbe, premalo prehitevanja. Pri rallycrossu pa je vsega dovolj; borbe med tekmovalci, zaradi jocker kroga veliko sprememb v vodstvu v vsaki vožnji, veliko prerivanja, veliko vožnje pošrek. Tekmovalci lahko veliko več tvegamo, saj je v enem vikendu veliko voženj. Seveda ni dobro, da na kateri odstopiš, vendar pa to še ni katastrofa. Se pač na naslednji bolj potrudiš in bolj paziš. Pri DTM-ju se dirka za marsikoga konča že v prvem ovinku in potem je vsega konec. Tu pa pač nastopiš v naslednji vožnji. Tako niso veliko zgubili niti navijači niti tekmovalec. Skratka zdi se mi, da ima rallycross lepo prihodnost.«

»Ja pa tudi nekaj legend se vas je zbralo …«.

»No, težko bi sicer zase rekel da sem legenda, nas je pa kar veliko starih mačkov: Sebastijan Loeb, Petter Solberg, pa Ken Blok, ki je ta šport naredil popularen tudi na drugi strani Atlantika. Zabavno in lepo je tekmovati v taki družbi!«

Ja, verjetno je res lepo, da pa je zabavno je videti že na daleč, še bolj pa v boksih. In Mattias vso srečo! 2X!